Thursday, 3 July 2014

Aiskrim buah-buahan....



Hye uolss.. selamat berpuasa..hee... Tak nak taip pnjg2, almaklumla puasa....Ok, kali ni lisa nak share resipi aiskrim buah-buahan. Sangat sedap! Bayangkan harini lisa buat, esok da habis. Terus buat stok baru..hehe...untuk adam. Sangat mudah + pejam mata pun leh buat .. ;p

Okla, ni teasernyer...


Nampak best kan?rasenyer best tau..korang should try.. :)


Ok, ni resipi untuk aiskrim buah-buahan

Buah-buahan:

3 biji strawberry - dipotong kecil + ikut suka
1/2 biji mangga - dipotong kecil + ikut suka
2 biji kiwi - dipotong kecil + ikut suka
3 biji limau oren


Syrup Lemonade Honey:

1/2 biji lemon - diperah
1 1/2 honey - kemanisan ikut sedap rasa

Cara - cara penyediaan:

1. Potong kecil buah- buahan - strawberry,kiwi, limau, mangga


2. Masukkan buah-buahan yang telah dipotong ke dalam bekas aiskrim - bekas saya beli kat daiso





3. Setelah buah diisi penuh, isikan bekas tadi dengan syrup lemonade honey sehingga penuh.



4. Setelah penuh, masukkan ia ke dalam peti ais semalaman. Dah siap! Blh makan dahhh... ;p

** Buat sekali tak cukup, sehari jer dah habis. Ni saya buat second batch lak....tapi kali ni buah tak campur-campur...ikut jenis buah...




Sedap!Selamat mencuba!!....