Friday, 11 July 2014

Aiskrim Yogurt Peach

Hai!! Minggu lepas lisa ada publish resipi aiskrim buah-buahan kan..Ok, kali ini nak share resipi aiskrim yogurt buah-buahan lak.. Buah yang terpilih kali ni peach. Tak berani nak amik strawberry/kiwi sebab yogurt masam, so macam tak sesuai guna buah yg masam...hee..So,resipi ini khas untuk peminat yogurt dan aiskrim buah. Resipi ini diolah sedikit berbanding resipi asal  di sini .Ia sangat mudah dan sedap.So, korang boleh tryla kat rumah..hee


Bahan-bahan (Untuk 8 batang aiskrim) :

1 tin buah peach- 3 hiris buah peach diasingkan untuk diblend kedalam yogurt. Selebihnya dipotong kecil.
2 botol yogurt - Jenama Marigold peach/ original
3/4 kotak kecil susu HL Marigold Low Fat
Madu



Cara-caranya:
1. Blend yogurt, 3 hiris buah peach, madu dan susu Marigold selama 3 minit. Kemudian, asingkan.



2. Masukkan buah peach yang dipotong tadi kedalam bekas aiskrim.


3. Kemudian, masukkan yogurt yang telah diblend tadi berselang-seli dengan buah peach. Setelah penuh, tutup dan masukkan kedalam peti ais.





4. Siap! Esok dah boleh makan! Bahagian atas tu buah peach, sedap! :)





**Semasa nak menanggalkan aiskrim dari bekas, seeloknya direndam dalam air sekejap bekas. Ini bagi memudahkan aiskrim ditanggalkan dari bekas.

Sekian..